A short text to describe your forum

 
Άβαταρ μέλους
admin
Site Admin
Θέμα Συγγραφέας
Δημοσιεύσεις: 13
Εγγραφή: 06 Ιαν 2017, 17:05

Πρέπει να προστεθούν μαθήματα?

16 Ιαν 2017, 00:36

Πρέπει να προστεθούν μαθήματα?
- και αν ναι, ποια,
- σε αντικατάσταση ποιων
- και για ποιους λόγους?
 
Άβαταρ μέλους
Γιώργος.Μαμιδάκης
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: 16 Ιαν 2017, 17:15

Re: Πρέπει να προστεθούν μαθήματα?

16 Ιαν 2017, 20:32

Αρχικα, πρέπει να χωρίσουμε την εκπαίδευση σε πρωτοβάθμια (δημοτικό) και δευτεροβάθμια (γυμνασιο, λύκειο). Όσον αφορά το δημοτικό, ο αριθμός των μαθημάτων και τα ίδια τα μαθήματα είναι μία χαρά, καθώς το παιδί αποκτά καινούργιες γενικές γνώσεις, και μπορεί να δημιουργούνται ορισμένα ερεθίσματα από συγκεκριμένα μαθήματα. Η δευτεροβάθμια, η οποία θα είναι στην οποία θα εστιάσω, είναι πιο περίπλοκη. Ο σκοπός των μαθημάτων είναι η απόκτηση γενικών γνώσεων, και πιο πολύ οι μαθητές να αποφασίσουν πια κατεύθυνση να ακολουθήσουν (και η καλλιέργεια τρόπου σκέψης). Γι'αυτό προσφέρεται μία πληθώρα μαθημάτων, ώστε ο μαθητής να έχει περισσότερες πιθανότητες να ενδιαφερθεί περισσότερο σε ένα. Παρολλ' αυτά, αυτή η εύρη πληθώρα μαθημάτων οδηγεί σε κάποιες ανυποφορες εβδομάδες γεμάτες εργασίας και ώρες διαβάσματος. Και πιθανότατα, κάποιοι μαθητές έχουν ήδη αποφασίσει σε ποια μαθήματα θέλουν να επενδύσουν και σε ποια όχι, αλλά αναγκάζονται να αφιερώσουν χρόνο και σε αυτά που αντιπαθούν. Η αύξηση των μαθημάτων θα οδηγούσε σε πιο δύσκολες και καταπιεσμένες εβδομάδες. Αρκετά από τα μαθηματα τα οποία θα εφαρμοζοντουσαν θα ήταν εξειδικεύσεις μαθημάτων(νευροβιολογία,...), συνδυασμοί μαθημάτων που συσχετίζονται (φυσικομαθηματική, βιοχημεία,...), και άλλα μαθήματα τα οποία ανήκουν σε κατεύθυνσης(ψυχολογία,οικονομια,...). Όμως, αυτά τα μαθήματα θα πρόσφεραν πρώιμη εξειδίκευση σε μαθητές τους οποίους τους ενδιαφέρει κάτι συγκεκριμένο. Πάντως, επειδή κάποιοι μαθητές έχουν αποφασίσει τι θα κάνουν και τι τους ενδιαφέρει, πάρα πολλοί δεν έχουν αποφασίσει. Πιστεύω πως αυτό το σύστημα θα ήταν σχετικά καλό. Στην α' γυμνασίου, θα υπήρχαν βασικά μαθήματα, και μετά οι μαθητές θα μπορούσαν να επιλέξουν μαθήματα από κατηγορίες, όπως επιστήμη, φιλολογία,... . Αυτός ο κατάλογος θα αυξάνονταν κάθε χρονιά, μέχρι την α' λυκείου. Στην β'λυκειου και στην γ, οι μαθητές θα επέλεγαν κατεύθυνση, στην οποία θα είχαν τα μαθήματα που επέλεγαν, μαζί με κάποια γενικά. Αυτό πιστεύω πως θα ικανοποιουσε τους μαθητές. Επειδή θα επέλεγαν τα μαθήματα, θα είχαν μεγαλύτερη όρεξη και ευδιάθεση για το μάθημα, με αποτέλεσμα καλύτερη απόδοση. Επίσης, θα επέλεγαν τα μαθήματα που τους φαινόταν ενδιαφέρον, και θα μπορούσαν να επιλέξουν άλλα μαθήματα την επόμενη χρονιά, με αποτέλεσμα να έχουν αρκετό χρόνο να βρουν ένα μάθημα που θέλουν να σπουδάσουν στο πανεπιστήμιο. Φυσικά, αυτό το σύστημα έχει και τα αρνητικά του. Για παράδειγμα, αν κάποιος αλλάζει τα μαθήματα του κάθε χρονιά, μπορεί να είναι αναποφάσιστος στην β λυκείου. Κλείνοντας, θέλω απλά να παραθέσω ένα quote του C.S Lewis, συγγραφέα της πασίγνωστης σειράς βιβλίων, τα χρονικά της Νάρνιας. "Το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε όσον αφορά την εκπαίδευση είναι να μειώσουμε τα μαθήματα που διδάσκονται. Κανένας δεν έχει χρόνο να κάνει πολλά πράγματα μαζί πριν τα 20 του, και όταν αναγκάζουμε έναν μαθητή να είναι μέτριος σε δεκάδες μαθήματα, καταστρέφουμε τις φιλοδοξίες του, πιθανότατα για πάντα" (συγνώμη που ήταν μεγάλο. Πιθανότατα όλα αυτά είναι μπούρδες, αλλά δεν πειράζει)
 
Άβαταρ μέλους
quell.mitchels
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: 21 Ιαν 2017, 16:19

Re: Πρέπει να προστεθούν μαθήματα?

21 Ιαν 2017, 16:38

Αρχικα να δηλωσω πως ειμαι της αποψης πως ενα καλο εκπαιδευτικο συστημα απαιτει την δημιουργια του απτο τιποτα και οχι την αλλεπαληλη χρονια προσαρμογη του σε διαφορες κοινωνικες εξελιξεις κατα πρωτον και κατα δευτερον απαιτει το κοινωνικο υποβαθρο που δεν θα χλευασει τις αλλαγες αλλα θα σκεφτει κριτικα και θα στηριξει την προσπαθεια για καλυτερεψη της παιδειας.
Επομενως αυτοματα θεωρω οτι η λυση που προτεινε ο Μαμιδακης δεν θα ηταν ικανοποιητικη. Αντ αυτου, θα προτεινα ενα σχεδον εξολοκληρου διαφορετικο συστημα οπου: το δημοτικο θα ειναι σχεδον ιδιο αλλα ο στοχος του θα ειναι ΜΟΝΟΝ η αποκτηση βασικων θεμελιωδους σημασιας γνωσεων. Απο κει και υστερα θα υπαρχει η 1η και 2α γυμνασιου στις οποιες ταξεις οι μαθητες θα ερχονται σε επαφη με πολλα μαθηματα πολλα απαυτα ομως καθαρα εγκυκλοπαιδικης φυσεως χωρις πολλες εργασιες αλλα κυριως για να διεγειρουν τον μαθητη με μικρη ποσοτητα υλης. Απο κει και περα ως την τριτη λυκειου θα υπαρχει το συστημα των επιλογων, οπου ο μαθητης θα επιλεγει 9 μαθηματα και θα χωριζει τις ωρες της βδομαδας του αναλογα με ολα αυτα. Θα μπορει καθε χρονο να τα αλλαξει και καθε χρονο ολο και θα εξιδεικευονται. Προς το τελος του λυκειου θα φευγουν 3 μαθηματα και θα μενει με 6 εξειδικευμενα. Ο οποιοσδηποτε ανεξαρτητου ηλικιας θα μπορει να επανελθει στο σχολειο με οποια μαθηματα επιθυμει.
 
Μαρία Γκούμα
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: 16 Μαρ 2017, 14:32

Re: Πρέπει να προστεθούν μαθήματα?

16 Μαρ 2017, 14:43

Πιστεύω πως ήδη είναι αρκετά φορτωμένο το πρόγραμμα των παιδιών ειδικά στο Λύκειο. Δεν είναι καλή ιδέα να προστεθούν και άλλα μαθήματα... Ίσα ίσα θα έπρεπε κάθε παιδί να έχει την ευκαιρία να ακολουθεί τα μαθήματα που τον ενδιαφέρουν και όχι να φορτώνεται από εκατό μαθήματα τα οποία του περνάνε απαρατήρητα... Λογικό να αντιδράει τότε όπως όλα τα παιδιά σε αυτή την ηλικία...να βαριέται και να μη δίνει καμία σημασία στο μάθημα προσβάλλοντας έτσι και τον καθηγητή που το ασκεί. Όμως απαραίτητη προϋπόθεση για να γίνει αυτό, θα έπρεπε να γυρίσει η παλιά μορφή του Γυμνασίου. Όπως πέρασα εγώ και πολλά άλλα παιδιά. Να λαμβάνουμε εκεί τις γνώσεις οι οποίες είναι απαραίτητες για τον καθένα μας αλλά από εκεί και πέρα να επιλεγεί ατομικά το κάθε παιδί με τι θέλει να ασχοληθεί με πιο υπεύθυνο τρόπο, αφού από εκεί κρίνετε το μέλλον του. Τέλος, θα ήθελα να αναφέρω πως θα ήταν μια καλή ιδέα να αλλάξουν τον τρόπο που γίνεται η διδασκαλία. Αφού βλέπουν πως ο τρόπος που γίνεται δεν είναι καθόλου μεταδοτικός.
 
Tina Davari
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: 21 Μαρ 2017, 13:56

Re: Πρέπει να προστεθούν μαθήματα?

21 Μαρ 2017, 14:15

Θεωρώ πως απ' την μια μεριά δεν θα είχε αρνητικό αποτέλεσμα αν υπήρχε η δυνατότητα να προστεθεί ένα μάθημα γενικών γνώσεων. Κάτι σαν εγκυκλοπαίδεια.. Το οποίο να περιέχει λίγες γνώσεις για ποικίλα θέματα...Ή ένα μάθημα για την πραγματική ζωή, τις καταστάσεις που επικρατούν και τρόπους συμπεριφοράς,αντιμετώπισης κλπ.. Ένα μάθημα δηλαδή πιο ρεαλιστικό, πιο επίκαιρο, αλλά γενικότερης ύλης. Όχι συγκεκριμένα "θετικά" μαθήματα ή "θεωρητικά".. Σαφώς αυτά είναι τα μαθήματα που θα κριθούν απαραίτητα για την επαγγελματική μας αποκατάσταση ανάλογα με την κατεύθυνση μας , αλλά δεν θεωρώ πως θα είναι αυτά τα οποία θα μας "ανοίξουν" τους ορίζοντες μας, μιας και τα έχουμε ήδη διδαχθεί.. Και ακόμη, το πρόγραμμα των νέων στην ηλικία μας είναι ήδη υπερβολικά επιβαρυμένο για να φορτωθεί ένα επιπλέον μάθημα, που να σχετίζεται και με όλα τα υπόλοιπα που διδασκόμαστε τόσα χρόνια.. ;)
 
Titos Saspendatos
Δημοσιεύσεις: 7
Εγγραφή: 12 Μαρ 2017, 21:31

Re: Πρέπει να προστεθούν μαθήματα?

04 Απρ 2017, 22:20

Από που να αρχίσω και που να τελειώσω, στην ελληνική εκπαιδευτική πολιτική υπάρχουν τεράστια κενά που αντικατοπτρίζονται και στους χαρακτήρες μεγάλου ποσοστού των νέων ανθρώπων! Περιβάλλον, διαφορετικότητα, σχέσεις των φύλων, θρησκεία και πολλά ακόμα κοινωνικά θέματα, μόλις τώρα άρχισαν να θίγονται σοβαρά σταπό σχολεία και υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος για να ορθοποδίσουμε! Η λύση δεν είναι στην πρόσθεση, αλλά στην αναβάθμιση!
 
Άβαταρ μέλους
PhilipEgRuGr
Δημοσιεύσεις: 14
Εγγραφή: 14 Μαρ 2017, 18:16
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Πρέπει να προστεθούν μαθήματα?

08 Απρ 2017, 11:51

Νομίζω ότι θα πρέπει μάλλον όχι να προσθέσουμε ή να καταργήσουμε μαθήματα, αλλά ν' αλλάξουμε ριζικά την ύλη. Στο μάθημα της Πολιτικής Παιδείας (Α' Λυκείου) και εκείνο της Κοινωνικής και Πολιτικής Παιδείας (Γ' Γυμνασίου), για παράδειγμα, θα πρέπει να προστεθούν πρακτικά θέματα στη διδακτέα (όχι απαραίτητα και στην εξεταστέα) ύλη, όπως το πώς πληρώνονται οι φόροι, πώς ανοίγεται ένας λογαριασμός στην τράπεζα,κ.τ.λ.. Επίσης, στο μάθημα της αρχαίας ελληνικής (από πρωτότυπο) θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στο ετυμολογικό κομμάτι της και στην αρχαία ελληνική προφορά της γλώσσας [ας πούμε, οι αρχαίοι ημών πρόγονοι πρόφεραν τη λέξη μηλον ως "μέελον" και τη λέξη νικά (με υπογεγραμμένη) ως "νικάαϊ"].
You know who I am.
Ξέρεις ποιος είμαι.
Ты меня знаешь.
Tu sais qui je suis.
انت تعر ف من أكون
 
Άβαταρ μέλους
Μιχάλης.Γκολέμης
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: 13 Ιούλ 2017, 14:24

Re: Πρέπει να προστεθούν μαθήματα?

13 Ιούλ 2017, 14:58

Είναι γεγονός πως, ενώ κατοικούμε σε περιοχές με εδάφη κατάστικτα σε ιστορικά μνημεία (αρχαία, ρωμαϊκά, βυζαντινά, οθωμανικά, σύγχρονα, νεοκλασσικά), ελάχιστοι γνωρίζουν ελάχιστα γι' αυτά. Μήπως η λύση είναι η εισαγωγή ενός μαθήματος Τοπικής Ιστορίας στο Γυμνάσιο, που θα αντικαταστήσει ένα τριτεύον μάθημα όπως είναι το Projekt;
 
Άβαταρ μέλους
PhilipEgRuGr
Δημοσιεύσεις: 14
Εγγραφή: 14 Μαρ 2017, 18:16
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Πρέπει να προστεθούν μαθήματα?

14 Ιούλ 2017, 20:46

Μιχάλης.Γκολέμης έγραψε:
Είναι γεγονός πως, ενώ κατοικούμε σε περιοχές με εδάφη κατάστικτα σε ιστορικά μνημεία (αρχαία, ρωμαϊκά, βυζαντινά, οθωμανικά, σύγχρονα, νεοκλασσικά), ελάχιστοι γνωρίζουν ελάχιστα γι' αυτά. Μήπως η λύση είναι η εισαγωγή ενός μαθήματος Τοπικής Ιστορίας στο Γυμνάσιο, που θα αντικαταστήσει ένα τριτεύον μάθημα όπως είναι το Projekt;

Πολύ καλή ιδέα. Βέβαια, μπορεί απλώς να δεθεί στενά με το μάθημα Ιστορίας, ώστε από τις 2 ώρες Ιστορίας την εβδομάδα η μία να είναι Γενικής και η άλλη Τοπικής Ιστορίας.
Δυστυχώς, εδώ μπαίνει το εξής πρόβλημα: πώς θα ρυθμιστεί σωστά η συγγραφή, η τύπωση και η διανομή τέτοιων βιβλίων για κάθε περιφέρεια ξεχωριστά; Αυτό θα σημαίνει επιπλέον έξοδα για το κράτος, κάτι τ' οποίο καλό θα ήταν ν' αποφεύγεται, ειδικά αυτό τον καιρό.
You know who I am.
Ξέρεις ποιος είμαι.
Ты меня знаешь.
Tu sais qui je suis.
انت تعر ف من أكون

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες